Tja alla kan vi känna oss förföljda av diverse företag. Har man en gång varit prenumerant så kommer det ändå från tidningen: "vill du verkligen avsluta" "jätteerbjudande - 10 nr för XX kronor + fin gåva" etc etc

Ellos måste vara största fansen till min mamma. Minst en gång om dagen så kommer det i någon av hennes lådor (färgglada kuvert/mail). Ge er snälla - mamma handlar ju faktiskt av er. Ni kanske får henne att sluta med det...

 

Com Hem gillar att ringa till mig med diverse erbjudande. Spelar ingen roll hur många gånger jag säger att jag vill ha erbjudanden via post (vanlig/mail), att jag aldrig antar ett erbjudande via telefon. En gång frågade jag till och med om de inte var ett kommunikationsbolag. När tjejen i luren svarade ja så sa jag att de kanske skulle börja kommunicera med varandra först...

 

Postkodlotteriet vet jag många är irriterade på. En till två gånger i veckan dimper det ner erbjudande om att man ska gå med. (Och är man med ja då kommer det erbjudande om att man ska ha en lott till...). De tror till och med att de gör det personligt med sitt "kära NN". Hallå! 2012 års datateknik har faktiskt tagit oss dit. Men som om det inte vore nog med breven som går direkt i soporna, för pappersinsamlingen kan man ju inte lägga kuvert med klister i , så började de till och med ringa. Till slut sa jag att de förföljde mig. Vaddå undrar killen i luren - ja, vad kallar ni det när ni skriver brev en eller två gånger i veckan och jagar mig på telefonen? Det hade han inget svar på.

 

Yves Rocher har jag egentligen inget emot. De har en hel del bra produkter. Men nu har de börjat förfölja mitt mail med att jag ska köpa fettförbränningspiller. Som om jag skulle behöva det? Bättre kanske att stoppa ner mig i asken och sälja mig  ;-) Som om inte det vore nog så fick jag ett mail från en kompis med följande länk: http://nbsn24.com/ Okej, det var ett massmail som spammades till dem i hennes kontaktbok. Hon skulle ju aldrig skicka något sådant till mig. Men lite ödesironi att det kom samtidigt. Gå ner i vikt och fettförbränning - hmpf!

Det finns ju nix-telefon. Fram för nix-post vare sig det är till fysiska brevlådan eller den i datorn. Eller kanske att företagsfolket tänker innan de trycker Enter?